Generelt

Hvordan din konsulent stak op?

Selv store virksomheder har brug for hjælp.

Når en virksomhed er i skrækkelig savn i forandring, søger det hjælp når interne ressourcer ikke anses for tilstrækkeligt. De udforsker muligheden for engagerende konsulenter, der kan anbefale måder til at gennemføre ønskede ændringer.

Beslutningen om at søge hjælp udefra er forklaret af nuværende tænker, at en konsulent kan tage et mere objektivt syn på de problemer, der plager organisationen. En anden grund er, at virksomheder mangler den ekspertise, der kræves for at gennemføre ændringer. Virksomhedskonsulenter med flere års erfaring på området er også kunne trække fra tidligere sessioner tilbragt i andre virksomheder, der opererer i forskellige brancher. Ekspertisen af konsulenter bliver selv mere værdifulde, når de har arbejdet globalt.

Selvfølgelig er der en pris at betale for god service. Nogle virksomheder er så heldige at finde den rigtige profil konsulent første gang; andre, dog gå gennem en rodet processen indtil de finder den mest passende.

Leder efter en nål i en høstak

Ligesom der er en uendelig række af flaskevand mærker på din supermarkedshylden, er der så mange virksomhedskonsulenter på markedet i dag. De fleste virksomheder foretrækker at ansætte en konsulent, der kommer stærkt anbefales. Ord i munden er formentlig stadig den mest almindelige måde at finde en.

Logisk, ønsker du en konsulent, der er fortrolig med din branche og som har en imponerende liste over virksomheder, som han har arbejdet med. Vi vil vove at påstå, at hvis det er bestemte ændringer du gennemførelsen, kan du overveje en konsulent, der er vidende om forandringsledelse – ikke kun med koncept og principper, men også med de flere værktøjer, der anvendes af guruerne.

Før du udforsker hvad du bør være på udkig, vil vi tackle disse situationer du ikke ikke vil være i:

• praktikanter må ikke tage konsulenten alvorligt, fordi han ikke har overbevist dem af sine evner. Denne holdning kan tilskrives konsulentens rusten kommunikationsevner. Du ønsker en person, der kan kommunikere, ikke bare snakke.

• dine instinkter fortælle dig der er en delta i pris til produkt ratio. Du har betalt 50% ned til de konsulentydelser. Du er nu i uge 2 og du ser ingen fremskridt.

• “nu du se ham, nu du ikke” – det er ikke underligt at han har været mærket konsulent “pÃ¥ høj efterspørgsel.” Det er uprofessionelt og uetisk for en konsulent, der arbejder solo for at acceptere flere tildelinger. Et konsulentfirma skal tildele et bestemt antal mennesker til din virksomhed udelukkende og dette bør være fastsat i kontrakten. En konsulent, der kører i forskellige retninger nederlag ændring proces mission.

• mangel pÃ¥ materialer – hvis en konsulent ikke producere og distribuere materialer – uddelingskopier, videoer, manualer og regneark – hvordan vil han give passende uddannelse og vejledning?

Konsulenter med en fremragende post af levering og ydeevne kommer ikke billige. Du får hvad du betaler for. Hvis der er tvingende grunde til din virksomhed til at påmønstre en change management program, og hvis der er et presserende behov for at erobre markedsandele og lokke kunder tilbage, så være parat til at betale prisen.

Imidlertid villige til at betale prisen betyder ikke forsage diligence. Hvad skal du holde øje med?

Engagerende konsulent: tjekliste

Betale for en god konsulent, men ikke betaler for disse dyre fejl:

• Anmodning om prøvelse og bio-ark af konsulentens ansatte, der skal tildeles til dit firma.

• Har konsulenten eller hans firma udarbejde en detaljeret efterkalkulationsarket med tidsrammer og resultater, der vil blive målt i slutningen af perioden rådgivning. Bede om en liste over udgifter, der vil blive afholdt og begrundelse for disse udgifter;

• Kræver en fuldstændig rapport eller periodisk rapporter for hver fase af projektet;

• Diskutere og forhandle gebyrer for potentielle gentage forretning (hvis du tror en anden afdeling på tidsplan for ændringer, Spørg konsulenten hvis han ville opkræve et mindre gebyr for at tage på en anden afdeling);

• Angive antallet af “one-on-one” møder med konsulent grundigt drøfte udviklingen af projektet;

• Færdiggøre på forhånd, hvilke resultater forventes, og Hvornår vil de blive leveret;

• Hvis konsulenten giver dig mulighed for at “dræbe” projekt pÃ¥ vadested (du er utilfreds, der er budgetmæssige begrænsninger, en fusion er ventende) forhandle kill gebyr.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *